Studio Anneloes komt met shoppingapp

Studio Anneloes komt met shoppingapp

“Nu willen we ook de dochter aanspreken", zei oprichter Anneloes van der Heijden eerder tegen RetailTrends.

Kledingmerk Studio Anneloes heeft een eigen shoppingapp gelanceerd. Het is voor het eerst dat het Nederlandse merk gebruikmaakt van de e-commerceoptie. 

Met de Studio Anneloes-app krijgen klanten onder meer early access tot nieuwe kledingstukken, voordat ze beschikbaar komen op de webshop. Ook krijgt men gepersonaliseerde aanbevelingen. 

Het Nederlandse kledingmerk richt zich met de shoppingapp op een jongere doelgroep. Oprichter Anneloes van der Heijden zei eerder al: “Het was al bekend dat wij bij de moeder erg in trek waren, maar nu willen we ook de dochter aanspreken." Op den duur moet deze nieuwe aanpak zorgen voor een hogere omzet en een 'upgrade van het retailnetwerk'. 

300 verkooppunten
Het kledingmerk uit 2006 richt zich met name op verkoop via wholesale: Studio Anneloes maakt gebruik van een verkoopnetwerk van zo'n 300 winkels. Sinds een paar jaar heeft het modemerk shop-in-shops bij de Bijenkorf, en wordt de webshop ook gebruikt voor onlineverkoop in Nederland en in het buitenland. "Dat raakt het hogere segment binnen het onlinespelletje."

Hoe bleef Studio Anneloes ruim  het 'best bewaarde fashiongeheim' van Nederland?

Dit is een premium artikel

Verder lezen?

Sluit je net als 2.500 bedrijven aan bij de RetailTrends-community

Slechts €10 voor de eerste maand

Word member van RetailTrends en krijg;
✅ toegang tot alle premiumcontent;

✅ net als 45.000 nieuwsbriefabonnees dagelijks het laatste nieuws in je mailbox;

✅ gratis vacactureplaatsingen op RetailTrends Jobs;

✅ minimaal 50% korting op RetailTrends-events.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!