C&A stopt met Amazon, Wehkamp en Zalando

C&A stopt met Amazon, Wehkamp en Zalando

Het kledingbedrijf stopt de samenwerkingen omdat de resultaten ‘niet bevredigend’ zijn.

Modebedrijf C&A stopt met verkopen via externe digitale marktplaatsen. De samenwerkingen met Amazon, Wehkamp en Zalando worden in de komende weken stopgezet. 

De resultaten van de samenwerking met de marktplaatsen blijken ‘niet bevredigend’, aldus de kledingretailer. C&A spreekt van een ‘gecontroleerde afsluiting’. C&A startte in 2008 de samenwerking met Wehkamp. Amazon en Zalando volgden in 2022. Met de externe marktplaatsen wilde de retailer zijn klantenbestand laten groeien en nieuwe klanten werven voor de eigen winkels en webshop. Ceo Giny Boer zei eerder tegen RetailTrends te ‘geloven in samenwerking’. 

C&A wil zich nu richten op het laten groeien van de eigen digitale kanalen. Daarnaast wordt het lidmaatschapsprogramma ‘C&A for you’ uitgebouwd. Daarmee wil C&A klantrelaties opbouwen en behouden. Inmiddels heeft het programma bijna 4 miljoen leden. “We zijn ervan overtuigd dat we het potentieel hebben om onze digitale business te moderniseren, te vereenvoudigen en te laten groeien”, zegt Wim Blaauw, chief digital & transformation officer. 

 

Dit is een premium artikel

Verder lezen?

Sluit je net als 2.500 bedrijven aan bij de RetailTrends-community

Slechts €10 voor de eerste maand

Word member van RetailTrends en krijg;
✅ toegang tot alle premium content;

✅ het RetailTrends-magazine (print + online);

✅ net als 40.000 nieuwsbriefabonnees dagelijks het laatste nieuws in je mailbox;

✅ gratis vacactureplaatsingen op RetailTrends Jobs;

✅ korting op RetailTrends-events.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!