C&A stopt met Amazon, Wehkamp en Zalando
Gepubliceerd op 25 januari 2024 om 12:48
Modebedrijf C&A stopt met verkopen via externe digitale marktplaatsen. De samenwerkingen met Amazon, Wehkamp en Zalando worden in de komende weken stopgezet.
De resultaten van de samenwerking met de marktplaatsen blijken ‘niet bevredigend’, aldus de kledingretailer. C&A spreekt van een ‘gecontroleerde afsluiting’. C&A startte in 2008 de samenwerking met Wehkamp. Amazon en Zalando volgden in 2022. Met de externe marktplaatsen wilde de retailer zijn klantenbestand laten groeien en nieuwe klanten werven voor de eigen winkels en webshop. Ceo Giny Boer zei eerder tegen RetailTrends te ‘geloven in samenwerking’.
C&A wil zich nu richten op het laten groeien van de eigen digitale kanalen. Daarnaast wordt het lidmaatschapsprogramma ‘C&A for you’ uitgebouwd. Daarmee wil C&A klantrelaties opbouwen en behouden. Inmiddels heeft het programma bijna 4 miljoen leden. “We zijn ervan overtuigd dat we het potentieel hebben om onze digitale business te moderniseren, te vereenvoudigen en te laten groeien”, zegt Wim Blaauw, chief digital & transformation officer.