'The Body Shop wil groot deel Europese activiteiten verkopen'

'The Body Shop wil groot deel Europese activiteiten verkopen'

Het is nog niet bekend of de winkels en de webshop van de cosmeticaretailer in Nederland hier ook onder vallen. 

Aurelius, de nieuwe eigenaar van The Body Shop, is van plan om delen van het bedrijf in Europa en Azië te verkopen. Dat bevestigt de cosmeticaketen aan Retail Week

De koop gaat om het ‘grootste deel van het vasteland van Europa’ en delen van Azië. Het is nog niet bekend of de Nederlandse winkels en de webshop daar ook onder vallen. The Body Shop meldt dat het zich met de verkoop wil gaan richten op zijn ‘strategisch belangrijkste markten’. 

De buitenlandse takken, die worden verkocht, zouden zo’n 14 procent van de externe omzet van de cosmeticaketen omvatten. Groot-Brittannië, het thuisland van The Body Shop, zou daarbij buiten schot blijven. Ook blijft het grootste deel van het franchisemodel van de keten nog intact.  

Verdere details over de deal, zoals wie de koper is, zijn nog niet bekendgemaakt. The Body Shop maakt ook bekend dat Maddie Smith, verantwoordelijk van de keten in het thuisland, opstapt. 

Onder Maddie Smith gaf The Body Shop de afgelopen jaren merkactivisme een nieuw gezicht.
 

Dit is een premium artikel

Verder lezen?

Sluit je net als 2.500 bedrijven aan bij de RetailTrends-community

Slechts €10 voor de eerste maand

Word member van RetailTrends en krijg;
✅ toegang tot alle premium content;

✅ het RetailTrends-magazine (print + online);

✅ net als 40.000 nieuwsbriefabonnees dagelijks het laatste nieuws in je mailbox;

✅ gratis vacactureplaatsingen op RetailTrends Jobs;

✅ korting op RetailTrends-events.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!