'The Body Shop wil groot deel Europese activiteiten verkopen'
Gepubliceerd op 31 januari 2024 om 12:13
Aurelius, de nieuwe eigenaar van The Body Shop, is van plan om delen van het bedrijf in Europa en Azië te verkopen. Dat bevestigt de cosmeticaketen aan Retail Week.
De koop gaat om het ‘grootste deel van het vasteland van Europa’ en delen van Azië. Het is nog niet bekend of de Nederlandse winkels en de webshop daar ook onder vallen. The Body Shop meldt dat het zich met de verkoop wil gaan richten op zijn ‘strategisch belangrijkste markten’.
De buitenlandse takken, die worden verkocht, zouden zo’n 14 procent van de externe omzet van de cosmeticaketen omvatten. Groot-Brittannië, het thuisland van The Body Shop, zou daarbij buiten schot blijven. Ook blijft het grootste deel van het franchisemodel van de keten nog intact.
Verdere details over de deal, zoals wie de koper is, zijn nog niet bekendgemaakt. The Body Shop maakt ook bekend dat Maddie Smith, verantwoordelijk van de keten in het thuisland, opstapt.
Onder Maddie Smith gaf The Body Shop de afgelopen jaren merkactivisme een nieuw gezicht.