‘Supermarkten zien non-foodomzet kelderen’

‘Supermarkten zien non-foodomzet kelderen’

De volumes en omzetten van non-foodartikelen in Nederlandse supermarkten zijn vorig jaar flink gedaald. Dat blijkt uit cijfers van onderzoeksbureau Circana waarover Distrifood publiceert.

In de meeste categorieën binnen non-food zagen supermarkten de volumes en omzet dalen. Zo werd er voor ruim 10 procent minder aan huishoudelijke artikelen verkocht. De krantenverkopen daalden met 11,3 procent. In enkele categorieën was wel groei te zien, waaronder schoonmaakmiddelen (+3,2 procent) en wasmiddelen (+2,9 procent).

De tegenvallende non-foodomzetten van supermarkten hebben te maken met terreinwinst van drogisterijen op dit gebied. Ook vloeit een deel van de omzet weg naar het buitenland, met name in de oostelijke regio’s.
 

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!