Pieter Pot heropent webshop half maart

Pieter Pot heropent webshop half maart

Klanten kunnen dan bij de verpakkingsvrije supermarkt terecht voor de 'belangrijkste basisproducten'; de rest van de voorraad wordt in fases aangevuld.

De webshop van Pieter Pot wordt over een maand weer geopend. Klanten kunnen vanaf dat moment bij de verpakkingsvrije supermarkt terecht voor een deel van het oorspronkelijke assortiment, dat in fasen wordt aangevuld.

Volgens oprichter Jouri Schoemaker is er sinds de doorstart begonnen met de inkoop van de 'belangrijkste basisproducten', die vanaf de heropening van de webshop verkrijgbaar zijn. In 2 fasen wordt de rest van de voorraad weer op peil gebracht.

Doorstart 
Halverwege februari realiseerde Pieter Pot een doorstart, dankzij een geslaagde crowdfundingsactie waarmee 1,3 miljoen euro werd opgehaald. De verpakkingsvrije supermarkt hoopt met een nieuwe strategie op een 'nieuwe kans'. Operationele taken, zoals het opslaan, vullen en schoonmaken van de herbruikbare potten en flessen, worden uitbesteed. Daarmee wil Pieter Pot een 'lean' personeelsbestand behouden.

Achter de schermen heeft het bedrijf hierom ook organisatorische veranderingen doorgevoerd. Op dit moment heeft Pieter Pot 6 medewerkers in dienst. Zo is er een chief product officer gevonden in Max van der Mars, medeoprichter van schoonmaakmerk Skosh.

Hoe zat het precies met het faillissement van Pieter Pot? In dit artikel nam RetailTrends het (eerste) faillissementsverslag van de curator onder de loep.

Dit is een premium artikel

Verder lezen?

Sluit je net als 2.500 bedrijven aan bij de RetailTrends-community

Slechts €10 voor de eerste maand

Word member van RetailTrends en krijg;
✅ toegang tot alle premium content;

✅ het RetailTrends-magazine (print + online);

✅ net als 40.000 nieuwsbriefabonnees dagelijks het laatste nieuws in je mailbox;

✅ gratis vacactureplaatsingen op RetailTrends Jobs;

✅ korting op RetailTrends-events.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!