Skims opent pop-upstore in de Bijenkorf
Gepubliceerd op 19 februari 2024 om 13:05
Skims, het kledingmerk van Kim Kardashian, opent binnenkort 2 pop-up stores in de Bijenkorf. Het gaat om de filialen in Amsterdam en Rotterdam.
De pop-up stores zijn open van 26 februari tot minimaal april. Daarna wordt het merk toegevoegd aan het vaste assortiment van de Bijenkorf en is de collectie te verkrijgen via de Nederlandse en Belgische webshop, meldt een woordvoerder desgevraagd aan RetailTrends.
Het warenhuis verwacht veel animo voor het merk dat shapewear, ondergoed, kleding en badkleding verkoopt. Bijenkorf-members kunnen via de app een tijdslot boeken om er zeker van te zijn dat zij de collectie kunnen bekijken en kopen.
4 miljard dollar waard
Vorig jaar zomer haalde het merk nog een kapitaalinjectie binnen ter waarde van 270 miljoen dollar, waarmee het zijn fysieke winkelbestand wil uitbreiden. De waarde van het kledingmerk werd daardoor geschat op 4 miljard dollar.
Het Amerikaanse modemerk werd in 2019 opgericht door onder anderen celebrity Kim Kardashian. De producten van Skims zijn populair en geregeld uitverkocht. Vorig jaar telde de wachtlijst zo’n 11 miljoen klanten. Het merk behaalde in 2022 een omzet van 500 miljoen dollar.
In Londen opende Skims eerder al een pop-up store voor badkleding. Zo ziet dat eruit.