HelloChair schrijft voor het eerst zwarte cijfers

HelloChair schrijft voor het eerst zwarte cijfers

Ook nam de omzet van de stoelenspecialist flink toe.

Oud-RetailRookie HelloChair meldt voor het eerst in zijn bestaan zwarte cijfers aan het einde van het jaar. De stoelenspecialist doet echter geen uitspraken over de precieze winst van 2023.

HelloChair groeide flink in 2023. Het bedrijf zag de omzet met 35 procent stijgen. Die stijging kwam zowel uit online als uit de fysieke winkels, zo meldt de stoelenspecialist. Ook over de exacte omzetcijfers doet het bedrijf geen uitspraken.

In 2024 verwacht HelloChair eveneens positieve cijfers te melden. Zo gaat het bedrijf uit van een nieuwe omzetstijging van 30 procent, mede door de vorig jaar geopende winkel in Delft. Het was voor de oud-RetailRookie de derde fysieke winkel na Culemborg en Bussum.

Het bedrijf zet in de toekomst verder in op de ingeslagen weg van de omnichannelstrategie. Daarin zullen fysieke winkels een belangrijke rol vervullen.

HelloChair behoorde in 2020 tot de 10 RetailRookies. Wels richtte de formule in dat jaar op samen met Jan-Noud Hutten. Beiden stonden in het verleden ook aan de basis van woonwebwinkel fonQ.

Dit is een premium artikel

Verder lezen?

Sluit je net als 2.500 bedrijven aan bij de RetailTrends-community

Slechts €10 voor de eerste maand

Word member van RetailTrends en krijg;
✅ toegang tot alle premium content;

✅ het RetailTrends-magazine (print + online);

✅ net als 40.000 nieuwsbriefabonnees dagelijks het laatste nieuws in je mailbox;

✅ gratis vacactureplaatsingen op RetailTrends Jobs;

✅ korting op RetailTrends-events.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!