Zeeman opent winkel in Roblox
Gepubliceerd op 26 februari 2024 om 12:43
Zeeman heeft een eigen winkel geopend op het online gameplatform Roblox. Daarmee wil de textieldiscounter betaalbare kleding aanbieden voor avatars.
Tijdens de virtuele Fashion Week biedt Zeeman tijdloze basics aan in de metaverse; t-shirts, witte sokken en boxers die zijn voorzien van het Zeeman-logo. Deze worden volgens de retailer voor de laagst mogelijke prijs in Roblox verkocht. De digitale winkel, die enkele maanden open blijft, beschikt over een dansvloer met dj en pashokjes.
De kledingretailer wil met de laaggeprijsde items een tegengeluid geven tegen de dure merkkleding die op het platform wordt aangeboden. “Fashion voor avatars is een vorm van zelfexpressie en status. En eigenlijk niet anders dan het dagelijks leven. Maar toch geloof je soms niet welke bedragen er in virtuele brandstores worden uitgegevens. Met deze campagne willen we jongeren, vaak ook kinderen, én hun ouders aan het denken zetten en laten zien dat het ook anders kan”, aldus Kasper Figee, branding en campagnes bij Zeeman.
In de metaverse
Het is voor het eerst dat een Nederlandse discounter zijn entree maakt in de metaverse, hoewel het niet het eerste Nederlandse merk is die dat doet. HEMA stapte vorig jaar al in Roblox als onderdeel van de nieuwe schoolspullencollectie. De retailer was naar eigen zeggen het eerste Nederlandse merk dat Roblox inzet in een marketingcampagne.
Ook Claire’s dook in de metaverse. De goedkope Amerikaanse accesoireketen lanceerde op het platform het spel ShimmerVille, gericht op zijn doelgroep ‘Gen Zalpha’ (Z en Alpha).