Fast Retailing, het moederbedrijf van Uniqlo, wil de aanwezigheid van zusterlabel GU vergroten in de Verenigde Staten en Europa. Het merk zou ‘hetzelfde potentieel hebben als Uniqlo’, zegt cfo Takeshi Okazaki tegen Bloomberg.
“We kunnen net zoveel GU-winkels generen als er Uniqlo-winkels zijn”, aldus Okazaki. De uitbreiding is onderdeel van het plan om Fast Retailing een wereldspeler te maken.
Het merk zette in 2022 zijn eerste stap in Noord-Amerika met een pop-upstore in de wijk SoHo in New York. Okazaki ziet een synergie tussen GU en Uniqlo die het makkelijker maakt om GU-winkels te openen door gebruik te maken van wat Fast Retailing al deed met Uniqlo. “We zijn van plan de komende jaren op agressieve wijze de nodige investeringen te doen om GU groot te maken.” Voor de toekomst voorziet de cfo dat Uniqlo en GU samen een grote markt creëren.
GU heeft iets lagere prijzen dan Uniqlo en richt zich met de kleding op een jongere klantenkring. Het merk is momenteel vooral bekend in Japan.
Reacties 0