Balzy richt pijlen op het buitenland
Gepubliceerd op 29 februari 2024 om 16:10
Mannenverzorgingsmerk Balzy gaat dit jaar van start in Duitsland. Van daaruit wil de startup verder Europa in, vertelt medeoprichter Ingmar Bruinsma aan RetailTrends.
Balzy biedt intieme verzorgingsproducten aan voor mannen. Binnen dat segment was nog niets op de markt, aldus Bruinsma. “Inmiddels zijn we in Nederland en België marktleider in deze niche.”
De startup leverde kort na de oprichting al eens via een pilot aan consumenten uit onder andere Duitsland, Scandinavië en Zwitserland. “We verkochten toen best veel, maar verdienden weinig”, zegt Bruinsma daarover. Wel ontdekten de oprichters dat ‘er ook internationaal vraag is’ naar de haartrimmers en skincare.
Dankzij een investering van 1,2 miljoen euro van een groep angel investors moet die pilot een vervolg krijgen. Daarnaast werkt Balzy aan een abonnementsmodel, waarbij klanten elke 2 maanden een box met nieuwe producten krijgen. Ingmar Bruinsma vertelt in de rubriek Startup van de maand verder over de ambities van Balzy.