Prijsvechter Decathlon wil zich gaan profileren als een A-merk. Ook ziet de Franse sportretailer ruimte om uit te breiden in Nederland. Dat vertelt Kai Janssen, hoofd retail Nederland van Decathlon tegen het FD.
"We zijn een B-merk in transitie naar een A-merk", zegt Janssen tegen de krant. "We zijn een adres voor beginnende sporters, maar willen de bovenkant van de markt erbij hebben." Om dat voor elkaar te krijgen gaan de eigen merken van Decathlon sponsorschappen aan. Zo ondersteunt de winkelketen sporters richting de Olympische Spelen en mengt Decathlon zich met zijn eigen merk in het wielrennen en het voetbal.
Uitbreiding
Decathlon wil daarnaast samenwerken met andere sportwinkelbedrijven die het zwaar hebben, bijvoorbeeld via shop-in-shops. Ook wil het bedrijf meer winkels in de binnenstad openen, naar het voorbeeld van de 2 testlocaties in Amsterdam. Decathlon beschikt daarnaast over grotere vestigingen in de binnenstad van Den Haag, Nijmegen, Enschede en Tilburg. In totaal ziet Janssen nog ruimte voor 7 grote Decathlon-winkels.
De sportwinkelketen stapt met zijn koers in het gat dat in markt is ontstaan na het faillissement van Aktiesport, Perry Sport en Sprinter. Die ketens hadden samen 52 winkels. Een deel wordt overgenomen door het Britse Frasers.
Reacties 0