Technologische innovatie stelt retailers en merken in staat klanten beter te bedienen. Ook tools die de business aan de achterkant efficiënter maken zijn in trek. RetailTrends geeft wekelijks een overzicht van 3 opvallende innovaties uit binnen- en buitenland. Deze week: Bringly, Pull & Bear en AliExpress.
Bringly
Bezorgplatform Bringly heeft deze week iets nieuws gelanceerd: een dynamische pakketkluis. Daarmee wordt het mogelijk voor klanten om naast thuisbezorging, ook te kunnen kiezen om pakketjes te laten afleveren op een pakketkluis of pakketpunt. De pakketkluizen en -punten van DHL en Budbee. Klanten worden gematcht aan de 'beste' locatie, waarin rekening wordt gehouden met bijvoorbeeld openingstijden en de loopafstand naar het punt.
Retailers kunnen met de software van Bringly fietskoeriers inschakelen die producten in de winkel ophalen en dezelfde dag bezorgen. Er wordt samengewerkt met koeriersbedrijven als Cycloon en Fietskoerier.nl.
Pull & Bear
Van MediaMarkt tot Marks & Spencer: wereldwijd slaan steeds meer merken en retailers aan het liveshoppen. Dat is niet gek, want...
Technologische innovatie stelt retailers en merken in staat klanten beter te bedienen. Ook tools die de business aan de achterkant efficiënter maken zijn in trek. RetailTrends geeft wekelijks een overzicht van 3 opvallende innovaties uit binnen- en buitenland. Deze week: Bringly, Pull & Bear en AliExpress.
Bringly
Bezorgplatform Bringly heeft deze week iets nieuws gelanceerd: een dynamische pakketkluis. Daarmee wordt het mogelijk voor klanten om naast thuisbezorging, ook te kunnen kiezen om pakketjes te laten afleveren op een pakketkluis of pakketpunt. De pakketkluizen en -punten van DHL en Budbee. Klanten worden gematcht aan de 'beste' locatie, waarin rekening wordt gehouden met bijvoorbeeld openingstijden en de loopafstand naar het punt.
Retailers kunnen met de software van Bringly fietskoeriers inschakelen die producten in de winkel ophalen en dezelfde dag bezorgen. Er wordt samengewerkt met koeriersbedrijven als Cycloon en Fietskoerier.nl.
Pull & Bear
Van MediaMarkt tot Marks & Spencer: wereldwijd slaan steeds meer merken en retailers aan het liveshoppen. Dat is niet gek, want met de opkomst van TikTok als shoppingplatform is e-commerce via liveshopping in 2027 (volgens dit onderzoek) goed voor 650 miljard euro. Liveshopping is niet alleen meer voor de kleinere spelers; ook Inditex is van plan dit jaar de eerste modules te lanceren. Verstopt in het jaarverslag over 2023 gaf het modeconcern aan dit jaar van slag te willen gaan met de innovatieve wijze van modeverkoop. Dit jaar komt bedrijf met wekelijkse livestreamdiensten in het Verenigd Koninkrijk en in de VS.
Dat geldt vooralsnog alleen nog voor merk Pull & Bear. Wanneer de streams precies beginnen, en of ze ook beschikbaar worden buiten de testlanden, is niet bekend.
AliExpress
Het Verenigd Koninkrijk is een populaire bestemming voor liveshopping-experimenten, zo blijkt. Alibaba brengt een tijdelijk AliExpress-liveshopping format naar onze westerburen. In het concept, genaamd 'It Girls' wil het Chinese bedrijf influencers en jonge shoppers aan zich binden, om binnen een paar weken tijd zoveel mogelijk spulletjes te verkopen. Na afloop van het tijdelijke event kunnen consumenten die de meeste producten hebben gekocht, prijzen winnen.