HelloFresh haalt nieuwe cmo bij Zalando
Gepubliceerd op 28 maart 2024 om 10:10
HelloFresh Benelux heeft een nieuwe cmo gevonden in Ralph Rijks. Rijks vervult daarmee de functie van Lydi Siebers, die er tot eind 2023 de chief marketing officer was.
Rijks was tot voor kort marketing VP bij Zalando, waar hij sinds 2020 werkzaam was. Daarvoor vervulde hij diverse functies bij retailers. Zo werkte hij tussen 2007 en 2017 bij Heineken, waar hij uiteindelijk wegging als senior vice president. Daarna werd hij in 2018 aangesteld als chief marketing officer van Scotch & Soda, waar hij de marketingafdeling van het Amsterdamse label ging leiden en de taak kreeg om de aanwezigheid van het merk verder uit te breiden. Na 3 jaar stapte hij over naar Bunq.
"Eten wordt overal ter wereld gedaan, maar eetgewoonten zijn afhankelijk van cultuur, iets dat overal ter wereld anders is. Daarom kijk ik er naar uit om verder te gaan bouwen aan een wereldwijd merk", aldus de nieuwe cmo.
Aan Rijks de taak om HelloFresh onder de aandacht te brengen bij de consument. De maaltijdboxaanbieder heeft zijn omzetgroei vorig jaar zien stilvallen. Over heel 2023 werd er 7,6 miljard euro omzet gemaakt, net zoveel als in 2022. Ook zag het bedrijf het aantal orders met bijna 6 miljoen dalen en kromp de brutowinst met 6 procent.