Fatboy mikt op 3 tot 5 brandstores in Europa
Gepubliceerd op 29 maart 2024 om 15:10
Fatboy denkt dat het in de komende 3 tot 5 winkels in Europa kan toevoegen aan de bestaande verkooppunten. Dat vertelt ceo Petra Vos in een gesprek met RetailTrends.
Na de opening van de eerste fysieke winkel in Nederland, een pop-upstore in Amsterdam, kijkt de ceo met een schuin oog toe hoe de winkel gaat lopen. “Het is geen doel om straks tientallen winkels te hebben, maar her en der een fysieke winkel behoort wel tot de mogelijkheden. We zullen altijd in de basis blijven werken met (retail)partners voor offline, maar het voordeel is dat je in een eigen winkel je hele assortiment kan laten zien."
De pop-upstore van Fatboy blijft in Nederland tot medio juni open. Er is nog geen concreet plan voor een nieuwe fysieke winkel. De pop-upvestiging heeft als doel om te laten zien dat Fatboy meer is dan alleen een zitzak: volgens het bedrijf is het een volwaardige interieurspeler.
Wel benadrukt Fatboy geen afscheid te nemen van de zitzak, die nog altijd goed is voor 20 procent van de totaalomzet. “De zitzak is wel nog ons hero-product”, zo vertelt creative director Pauline Barendregt. “Die willen we niet tekort doen, maar het is wel belangrijk dat de consument ook meer van ons leert kennen.”
RetailTrends nam een kijkje in de nieuwe winkel van het merk en ging in gesprek met ceo Petra Vos en creative director Pauline Barendregt.