Fatboy mikt op 3 tot 5 brandstores in Europa

Fatboy mikt op 3 tot 5 brandstores in Europa

“Het is geen doel om straks tientallen winkels te hebben, maar her en der een fysieke winkel behoort wel tot de mogelijkheden", aldus ceo Petra Vos.

Fatboy denkt dat het in de komende 3 tot 5 winkels in Europa kan toevoegen aan de bestaande verkooppunten. Dat vertelt ceo Petra Vos in een gesprek met RetailTrends.

Na de opening van de eerste fysieke winkel in Nederland, een pop-upstore in Amsterdam, kijkt de ceo met een schuin oog toe hoe de winkel gaat lopen. “Het is geen doel om straks tientallen winkels te hebben, maar her en der een fysieke winkel behoort wel tot de mogelijkheden. We zullen altijd in de basis blijven werken met (retail)partners voor offline, maar het voordeel is dat je in een eigen winkel je hele assortiment kan laten zien."

De pop-upstore van Fatboy blijft in Nederland tot medio juni open. Er is nog geen concreet plan voor een nieuwe fysieke winkel. De pop-upvestiging heeft als doel om te laten zien dat Fatboy meer is dan alleen een zitzak: volgens het bedrijf is het een volwaardige interieurspeler.

Wel benadrukt Fatboy geen afscheid te nemen van de zitzak, die nog altijd goed is voor 20 procent van de totaalomzet. “De zitzak is wel nog ons hero-product”, zo vertelt creative director Pauline Barendregt. “Die willen we niet tekort doen, maar het is wel belangrijk dat de consument ook meer van ons leert kennen.”

RetailTrends nam een kijkje in de nieuwe winkel van het merk en ging in gesprek met ceo Petra Vos en creative director Pauline Barendregt.

Dit is een premium artikel

Verder lezen?

Sluit je net als 2.500 bedrijven aan bij de RetailTrends-community

Slechts €10 voor de eerste maand

Word member van RetailTrends en krijg;
✅ toegang tot alle premium content;

✅ het RetailTrends-magazine (print + online);

✅ net als 40.000 nieuwsbriefabonnees dagelijks het laatste nieuws in je mailbox;

✅ gratis vacactureplaatsingen op RetailTrends Jobs;

✅ korting op RetailTrends-events.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!