Consument koopt vaker voeding met duurzaam keurmerk

Consument koopt vaker voeding met duurzaam keurmerk

De omzet van voedingsmiddelen met een duurzamer keurmerk groeide 2 keer zo snel ten opzichte van de totale omzet in voeding.

Consumenten kopen vaker voedingswaren met een duurzamer keurmerk. De omzet groeide in deze categorie met 22 procent, zo blijkt uit de jaarlijkse Monitor Keurmerken Retail van Circana. 

Van alle verkochte voeding heeft 25 procent nu een duurzamer keurmerk. Dat is een lichte stijging ten opzichte van vorig jaar (22,3 procent). De omzet van voedingsmiddelen met een duurzamer keurmerk groeide met 22 procent. Dat is 2 keer zo veel als de totale omzet in voeding vooruitging (9,5 procent). De groei komt voornamelijk door de grootschalige overgang naar kip met het Beter Leven-keurmerk (+ 15,9 procent). Daardoor heeft 60 procent van de verkochte kip nu een keurmerk. In 2021 was dit nog zo’n 44 procent. Vis wordt met ruim 80 procent het meest met keurmerk gekocht, gevolgd door eieren (79 procent).


Biologische voeding
Ook de omzet van biologische voeding is gestegen ten opzichte van een jaar eerder.  (+14,5 procent). De verkoop van biologisch fruit groeide met 91,3 procent uit tot 1,6 miljard. Daarnaast verdubbelde ook de verkoop van biologische vis en kaas.

Dit is een premium artikel

Verder lezen?

Sluit je net als 2.500 bedrijven aan bij de RetailTrends-community

Slechts €10 voor de eerste maand

Word member van RetailTrends en krijg;
✅ toegang tot alle premium content;

✅ het RetailTrends-magazine (print + online);

✅ net als 40.000 nieuwsbriefabonnees dagelijks het laatste nieuws in je mailbox;

✅ gratis vacactureplaatsingen op RetailTrends Jobs;

✅ korting op RetailTrends-events.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!