Worstelend Mud Jeans werkt aan herstructurering

Worstelend Mud Jeans werkt aan herstructurering

De reorganisatie moet de omzet en winstgevendheid van het denimlabel vergroten. 

Ceo Jolanda Brink is een reorganisatie gestart voor denimlabel Mud Jeans. Brink heeft een herstructureringsplan opgesteld dat draait om de pijlers versterken, vertellen en versnellen, vertelt ze aan RetailTrends.

Het denimlabel valt sinds augustus 2023 onder de afdeling bijzonder beheer bij ABN Amro, blijkt uit de jaarrekening over 2022 die RetailTrends inzag. De bank heeft het pandrecht verkregen op onder andere de voorraden, de website en het merk Mud Jeans. Daarnaast stortten de aandeelhouders in 2023 1 miljoen euro bij om de druk op de liquiditeit te verminderen. 

Brink staat sinds een jaar aan het roer van Mud Jeans. Middels het plan moet het assortiment verbeteren en moeten de omzet en winstgevendheid stijgen. Mud Jeans richt zich onder andere meer op de ‘lichtgroene consument’ en wil het aantal verkooppunten vergroten. “Het kost tijd, maar we zien verbetering”, zegt ze. “Retailers die gestopt waren met de verkoop van Mud Jeans, stappen bijvoorbeeld weer in.”

Brink vertelt hier uitgebreid over de moeilijkheden en hoe Mud Jeans die met de nieuwe strategie te boven wil komen. 

Dit is een premium artikel

Verder lezen?

Sluit je net als 2.500 bedrijven aan bij de RetailTrends-community

Slechts €10 voor de eerste maand

Word member van RetailTrends en krijg;
✅ toegang tot alle premium content;

✅ het RetailTrends-magazine (print + online);

✅ net als 40.000 nieuwsbriefabonnees dagelijks het laatste nieuws in je mailbox;

✅ gratis vacactureplaatsingen op RetailTrends Jobs;

✅ korting op RetailTrends-events.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!