'Meer aandacht voor Suikerfeest in winkels'

'Meer aandacht voor Suikerfeest in winkels'

In totaal speelt 35 procent van de winkels in op het Suikerfeest, blijkt uit de jaarlijkse Suikerfeestmonitor van onderzoeksbureau Labyrinth 

Nederlandse winkels hebben steeds meer aandacht voor het Suikerfeest, de afsluiting van de ramadan. Dat blijkt uit de jaarlijkse Suikerfeestmonitor van onderzoeksbureau Labyrinth. 

In totaal speelt 35 procent van de winkels in op het Suikerfeest. Daarmee zet de stijgende trend door; in 2023 was dat nog zo’n 21 procent. Toch blijft het totale aanbod achter bij de vraag van moslimconsumenten, concludeert Labyrinth. Door die groep beter te bedienen zouden retailers volgens het onderzoeksbureau meer omzet kunnen draaien.

Labyrinth onderzocht of kernwinkelcentra en wijkwinkelcentra in de 4 grootste Nederlandse steden aanbiedingen en acties in het kader van het Suikerfeest hebben. Daarnaast keek het onderzoeksbureau of er speciale Suikerfeestproducten worden aangeboden in de winkel of online. Supermarkten zoals Albert Heijn en Jumbo deden dat. Evenals retailers gericht op persoonlijke verzorging, zoals Douglas, Etos en Ici Paris XL. 
 

Wat zijn de kansen en uitdagingen van retailers rondom het Suikerfeeest? RetailTrends besprak dit met Abdelaziz Aouragh, auteur van Islamic Branding. Teruglezen kan hier.

Dit is een premium artikel

Verder lezen?

Sluit je net als 2.500 bedrijven aan bij de RetailTrends-community

Slechts €10 voor de eerste maand

Word member van RetailTrends en krijg;
✅ toegang tot alle premium content;

✅ het RetailTrends-magazine (print + online);

✅ net als 40.000 nieuwsbriefabonnees dagelijks het laatste nieuws in je mailbox;

✅ gratis vacactureplaatsingen op RetailTrends Jobs;

✅ korting op RetailTrends-events.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!