Steeds meer retailers zetten generatieve kunstmatige intelligentie in om bijvoorbeeld de klantervaring te verbeteren. Zo lanceerde Albert Heijn lanceerde vorig jaar zijn eigen AI startup Gen AI Labs. Daarmee kan de supermarktketen in hoog tempo ideeën uitwerken en testen; van een receptenscanner voor klanten tot een AH GPT voor medewerkers.
Zoals elke nieuwe innovatie draagt ook gen AI risico’s met zich mee. Anderzijds zijn er ook veel voordelen, zoals hogere conversiepercentages. Betalings- en transactiebedrijf Worldline bracht deze in kaart op het gebied van retail en betalingsverkeer in onderstaande infographic.
Infographic: Deze impact heeft generative AI op retail
Gepubliceerd op 15 april 2024 om 14:50
Steeds meer retailers zetten generatieve kunstmatige intelligentie in om bijvoorbeeld de klantervaring te verbeteren. Zo lanceerde Albert Heijn lanceerde vorig jaar zijn eigen AI startup Gen AI Labs. Daarmee kan de supermarktketen in hoog tempo ideeën uitwerken en testen; van een receptenscanner voor klanten tot een AH GPT voor medewerkers.
Zoals elke nieuwe innovatie draagt ook gen AI risico’s met zich mee. Anderzijds zijn er ook veel voordelen, zoals hogere conversiepercentages. Betalings- en transactiebedrijf Worldline bracht deze in kaart op het gebied van retail en betalingsverkeer in onderstaande infographic.