Mango wil dubbel zoveel winkels in de VS
Gepubliceerd op 23 april 2024 om 09:50
Modeketen Mango is van plan dit jaar 20 nieuwe vestigingen te openen in de Verenigde Staten. Daarmee mikt de Spaanse formule op een verdubbeling van het winkelbestand in het land: begin 2024 had het merk er nog 20 filialen.
De meeste nieuwe filialen werden kortgeleden geopend in New York, Florida, Texas en Californië. Nu zet het bedrijf in op locaties rond de oostkust, met 2 winkelopeningen in Washington D.C. en 3 in Boston. De nieuwe winkels worden, net als in Europa, allemaal uitgerust met het ‘mediterrane’ winkelconcept dat in 2021 werd gelanceerd.
De Spaanse fashionretailer is sinds 2006 aanwezig in de VS, maar heeft pas sinds 2022 forse groeiplannen in het continent. De opening van zijn eerste flagshipstore aan Fifth Avenue in New York was hier het startpunt voor. In 2026 moet het land 1 van de 3 belangrijkste markten zijn van Mango.
1 miljard extra
De groei in het aantal winkels is een belangrijke pijler voor de Spaanse fashionretailer. Dat geldt ook buiten de Verenigde Staten: wereldwijd wil Mango jaarlijks 500 nieuwe vestigingen aan zijn bestand toevoegen. Dat moet zijn vruchten afwerpen: binnen 3 jaar wil het bedrijf een omzet van 1 miljard euro extra noteren.
"Het werk van de afgelopen jaren werpt zijn vruchten af: we groeien boven de markt uit, we zijn winstgevend en we zijn financieel gezond”, aldus ceo Toni Ruiz, bij het presenteren van zijn recordomzet over 2023.