Moederbedrijf Hans Anders wisselt van eigenaar

Moederbedrijf Hans Anders wisselt van eigenaar

Onder de vleugels van KKR wil Nexeye Europese marktleider in optiek te worden.

Nexeye, het moederbedrijf van onder meer Hans Anders, is gekocht door een nieuwe investeerder. De optiekketen ruilt private equitypartij 3i in voor KKR, eigenaar van onder meer Accell Group.

Nexeye, dat opereert onder de merknamen Hans Anders, eyes + more en Direkt Optik, zat 7 jaar lang bij 3i, bekend als eigenaar van Action. Bij KKR hoopt het bedrijf zich verder te ontwikkelen en flink uit te breiden in zowel de huidige als in nieuwe markten. Het doel is om de Europese marktleider in optiek te worden.

Ceo Bart van den Nieuwenhof benadrukt daarbij dat de wisseling vooral groei betekent. “Er is geen enkele intentie om winkels te sluiten of dingen anders aan te pakken. De nieuwe eigenaar zet in op groei. Het is tijd voor een nieuwe fase van onze groep en met de nieuwe investeerder hopen we die stappen te kunnen zetten.”

Die stappen wil Nexeye eerst vooral in Duitsland zetten met zijn merk eyes + more. Van den Nieuwenhof: “In Nederland zijn we overal goed vertegenwoordigd met Hans Anders. Iedereen kan ons op de fiets bereiken. In Duitsland zien we nog ruimte voor circa 150 winkels met eyes + more, boven op de ruim 200 die we hebben. Ook in Oostenrijk, momenteel 11 winkels, is nog veel terrein te winnen. Dat zijn de volgende doelen van 2024.”

In een interview met RetailTrends legt ceo Bart van den Nieuwenhof uit waarom Nexeye van eigenaar wisselt.

Dit is een premium artikel

Verder lezen?

Sluit je net als 2.500 bedrijven aan bij de RetailTrends-community

Slechts €10 voor de eerste maand

Word member van RetailTrends en krijg;
✅ toegang tot alle premium content;

✅ het RetailTrends-magazine (print + online);

✅ net als 40.000 nieuwsbriefabonnees dagelijks het laatste nieuws in je mailbox;

✅ gratis vacactureplaatsingen op RetailTrends Jobs;

✅ korting op RetailTrends-events.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!