HelloFresh ziet brutowinst verdampen

HelloFresh ziet brutowinst verdampen

De brutowinst liep terug van 66,1 miljoen naar 16,8 miljoen euro: een daling van zo'n 75 procent.

HelloFresh heeft in het eerste kwartaal van dit jaar zijn brutowinst (aebitda) zien afnemen van 66,1 miljoen naar 16,8 miljoen euro: een daling van ongeveer 75 procent. Wel kondigt het bedrijf aan Factor verder uit te breiden naar Scandinavië.  

HelloFresh boekte in het eerste kwartaal van dit jaar een omzet van 2,07 miljard euro, zo'n 3 procent meer ten opzichte van dezelfde periode in 2023. Daar stond echter wel een daling in het aantal orders, bezorgde maaltijden en gemiddeld uitgegeven bedrag tegenover. Zo zag het maaltijdboxbedrijf het aantal orders teruglopen van zo'n 33 naar 32 miljoen stuks.

Volgens HelloFresh stegen vooral de inkomsten uit de categorie 'ready to eat'. De tak waar Factor onder valt, zag het afgelopen kwartaal een omzetgroei van ruim 20 procent. Daarom kondigt het bedrijf aan de kant-en-klaarmaaltijdenservice uit te breiden naar Denemarken en Zweden. Het van origine Amerikaanse maaltijdenbedrijf uit 2012 werd 4 jaar geleden overgenomen door HelloFresh, en kreeg in 2023 voor het eerst voet aan de grond in Europa. De primeur was voor Nederland en België.

Dit is een premium artikel

Verder lezen?

Sluit je net als 2.500 bedrijven aan bij de RetailTrends-community

Slechts €10 voor de eerste maand

Word member van RetailTrends en krijg;
✅ toegang tot alle premium content;

✅ het RetailTrends-magazine (print + online);

✅ net als 40.000 nieuwsbriefabonnees dagelijks het laatste nieuws in je mailbox;

✅ gratis vacactureplaatsingen op RetailTrends Jobs;

✅ korting op RetailTrends-events.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!