Bol gooit bedrijfstop om
Gepubliceerd op 25 april 2024 om 13:22
Bol verkleint zijn directie. Vanaf juli dit jaar gaat het dochterbedrijf van Ahold Delhaize door met een directie bestaande uit 6 functies. Er komen dus 3 directieposities te vervallen.
Het e-commercebedrijf kondigt aan dat de functie van chief marketing & sustainability officer, die sinds 2018 wordt ingevuld door Boukje Taphoorn, komt te vervallen. Volgens Bol heeft Taphoorn een 'cruciale rol gespeeld bij het versterken van de positie van bol als het sterkste retailmerk in Nederland'. Ze verlaat vanaf de zomer het bedrijf.
Ook de functie van coo komt vanaf juli te vervallen. Vincent Weijers, wie sinds 2020 de operationele functie vervult, vertrekt op hetzelfde moment als Taphoorn. Tevens kondigt Bol aan niet meer te zoeken naar een nieuwe cto, na het vertrek van Adrian McPhee, begin dit jaar. Deze functie wordt samengevoegd met die van chief product officer.
Wendbaarder
Met de nieuwe organisatiestructuur zegt Bol wendbaarder en competitiever te kunnen zijn. Vanaf juli gaat het bedrijf verder met 6 directiefuncties: Margaret Versteden – van Duijn (ceo), Gert-Jan Janssen (cfo), Ellen Coopmans (chief people officer), Oscar Hundman (chief e-commerce officer), Joris Scheepens (chief advertising & new business officer) en Maite Zubiaurre (chief product & technology officer).