De Belgische warenhuisketen Inno heeft in 2023 meer omzet geboekt, maar daar minder winst aan over gehouden. Dat meldt de Belgische krant De Tijd, die de jaarrekening van het bedrijf heeft ingezien.
Inno zag zijn omzet in 2023 met 2,5 procent stijgen tot 292 miljoen euro. Onder aan de streep zag het bedrijf zijn winst echter halveren: van 2,6 miljoen euro naar 1,3 miljoen euro. Het Belgische bedrijf schrijft de winstdaling toe aan een lager bedrijfsresultaat in combinatie met hogere kosten.
Inno is nog steeds onderdeel van Galeria Karstadt Kaufhof, maar de Belgische warenhuisketen staat inmiddels al een tijdje in de etalage. Het moederbedrijf verkeert sinds faillissement van Signa al in zwaar weer, maar werd vorige maand overgenomen door NRDC Equity Partners, eigenaar van onder andere Hudson’s Bay. Ondanks de wisseling van eigenaar moet de Duitse warenhuisketen 16 van de 92 warenhuizen sluiten. Wat de gevolgen van de overname voor Inno zijn is nog niet duidelijk.
Reacties 0