Fietsmerk Veloretti vergroot fysieke footprint

Fietsmerk Veloretti vergroot fysieke footprint

"Met dit nieuwe hybride model zijn we voor klanten gemakkelijker te bereiken", zegt oprichter Ferry Zonder.

Veloretti heeft het aantal verkooppunten verdrievoudigd: het van oorsprong Nederlandse onlinefietsenmerk heeft zijn footprint vergroot van 10 naar 36 winkellocaties in eigen land. 

"Met dit nieuwe hybride model zijn we voor klanten gemakkelijker te bereiken en bieden we snellere service, terwijl we ook het aankoop- en montageproces versnellen", aldus Veloretti-oprichter Ferry Zonder. Zo mikt Veloretti erop om later dit jaar zijn wholesalenetwerk te verdubbelen, om zo naar eigen zeggen ook servies te bieden aan klanten buiten de grotere steden. 

Het van oorsprong Nederlandse fietsenmerk werd door Zonder in 2013 opgericht als 'online fietsenmerk buiten de fietsretail om’. Het merk ontwerpt en produceert de fietsen zelf, brengt ze in kleine aantallen op de markt en houdt het design simpel. 

In 2022 werd Veloretti overgenomen door Pon Holdings, dat in Nederland vooral bekend is als eigenaar van Gazelle en Swapfiets.  
 

Dit is een premium artikel

Verder lezen?

Sluit je net als 2.500 bedrijven aan bij de RetailTrends-community

Slechts €10 voor de eerste maand

Word member van RetailTrends en krijg;
✅ toegang tot alle premium content;

✅ het RetailTrends-magazine (print + online);

✅ net als 40.000 nieuwsbriefabonnees dagelijks het laatste nieuws in je mailbox;

✅ gratis vacactureplaatsingen op RetailTrends Jobs;

✅ korting op RetailTrends-events.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!