Fietsmerk Veloretti vergroot fysieke footprint
Gepubliceerd op 7 mei 2024 om 09:36
Veloretti heeft het aantal verkooppunten verdrievoudigd: het van oorsprong Nederlandse onlinefietsenmerk heeft zijn footprint vergroot van 10 naar 36 winkellocaties in eigen land.
"Met dit nieuwe hybride model zijn we voor klanten gemakkelijker te bereiken en bieden we snellere service, terwijl we ook het aankoop- en montageproces versnellen", aldus Veloretti-oprichter Ferry Zonder. Zo mikt Veloretti erop om later dit jaar zijn wholesalenetwerk te verdubbelen, om zo naar eigen zeggen ook servies te bieden aan klanten buiten de grotere steden.
Het van oorsprong Nederlandse fietsenmerk werd door Zonder in 2013 opgericht als 'online fietsenmerk buiten de fietsretail om’. Het merk ontwerpt en produceert de fietsen zelf, brengt ze in kleine aantallen op de markt en houdt het design simpel.
In 2022 werd Veloretti overgenomen door Pon Holdings, dat in Nederland vooral bekend is als eigenaar van Gazelle en Swapfiets.