MediaMarkt brengt marketplace naar Italië
Gepubliceerd op 15 mei 2024 om 12:41
MediaMarkt lanceert dit jaar nog zijn marketplace in Italië. Na Duitsland, Spanje, Oostenrijk en Nederland wordt dit het het vijfde land voor de onlinemarktplaats.
Moederbedrijf Ceconomy kondigt de lancering in Italië aan in de publicatie van zijn halfjaarcijfers. Hieruit blijkt tevens dat de marketplace een grote groeidrijver is voor het Duitse elektronicabedrijf. Eind maart telde de marktplaats 1.300 verkopende partijen. De teller stond op 1,7 miljoen verkochte producten. Een exacte datum voor de livegang in Italië maakt de retailer nog niet bekend.
In maart lanceerde MediaMarkt zijn marketplace in Nederland. Voor het gebroken boekjaar van 2025-2026 wordt gemikt op een omzetdoel van 750 miljoen euro, vertelde ceo Remko Rijnders eerder aan RetailTrends. "Wat we hiermee willen bereiken is online groei, maar omzetgroei is niet het eerste doel van de marketplace. Dat is het bieden van service richting de klant.”
Dat geldt niet alleen voor de 'standaard' producten; MediaMarkt ziet met de marktplaats ook kansen om zijn duurzame aanbod te vergroten. "Wij bieden alles aan met een stekker. Op onze marketplace kunnen we ons vervolgens ook toeleggen op duurzaamheid, recommerce en refurbished producten", aldus Rijnders in dit interview.