Ted Baker gaat al zijn winkels sluiten in Noord-Amerika. Ook haalt de fashionretailer zijn webshop in het continent offline, zo meldt Women’s Wear Daily.
Het sluiten van de winkels en het offline halen van de webshop zorgt voor de nodige kostenbesparingen. Die heeft het van oorsprong Britse merk hard nodig, aangezien het al een tijdje in zwaar weer verkeert. Vorige maand vroeg het bedrijf faillissement aan.
Curator Benji Dymant zegt tegen het medium: “Deze winkelsluitingen hebben een betreurenswaardige impact op de teamleden, maar zullen de prestaties van het bedrijf verbeteren. Authentic is in gesprek met potentiële Britse en Europese partners om het merk Ted Baker voort te zetten en gezond te maken.”
Ted Baker werd in 2022 gekocht door Authentic Brands Group. De eigenaar van onder meer Reebok, Forever 21, Juicy Couture en Champion, betaalde omgerekend 249 miljoen euro voor het merk. In Nederland heeft Ted Baker 1 eigen winkel, aan de Leidsestraat in Amsterdam. Ook is het merk te koop bij diverse filialen van de Bijenkorf. Of die winkel open blijft, blijft nog in het ongewisse.
Reacties 0