Guess Jeans opende onlangs de deuren van zijn eerste brandstore ooit in Amsterdam. Nederland heeft daarmee een primeur te pakken. En zo ziet dat eruit.
De flagshipstore vestigde zich op Kalverstraat 157. Volgens het jeansmerk, dat een aftakking is van het Amerikaanse luxemerk Guess, ging de keuze uit naar Amsterdam omdat de stad een ‘essentiële markt’ is.
Tekst loopt door onder de beelden.
De winkel in hartje Amsterdam is geïnspireerd op het Californische landschap. De materialen en de verlichting van het minimalistische ontwerp doen volgens het merk eer aan Zuid-Californië. Ook de prikkelige cactussen voeden die sfeer.
Voor het interieur werd er gebruikgemaakt van gerecycled afval uit de marmerindustrie. Ook zijn er meubels van...
Guess Jeans opende onlangs de deuren van zijn eerste brandstore ooit in Amsterdam. Nederland heeft daarmee een primeur te pakken. En zo ziet dat eruit.
De flagshipstore vestigde zich op Kalverstraat 157. Volgens het jeansmerk, dat een aftakking is van het Amerikaanse luxemerk Guess, ging de keuze uit naar Amsterdam omdat de stad een ‘essentiële markt’ is.
Tekst loopt door onder de beelden.
De winkel in hartje Amsterdam is geïnspireerd op het Californische landschap. De materialen en de verlichting van het minimalistische ontwerp doen volgens het merk eer aan Zuid-Californië. Ook de prikkelige cactussen voeden die sfeer.
Voor het interieur werd er gebruikgemaakt van gerecycled afval uit de marmerindustrie. Ook zijn er meubels van vezelplaat en kurk te vinden. Op de vloer prijken kleurrijke vloerkleden.
Tekst loopt door onder de beelden.
De opening van de brandstore in Amsterdam is tevens ook het startschot voor het openen van meerdere flagshipstores wereldwijd. Zo opent het merk in de aankomende maanden ook in Tokyo en Los Angeles.
Van al die nieuwe winkels zal er geen 1 hetzelfde zijn. De flagshipstores zullen overeenkomsten hebben, maar worden vooral volgens een ander ontwerp ingericht. Stuk voor stuk moeten ze een eerbetoon zijn aan de stad of het land waarin het gevestigd is. In de Amsterdamse brandstore werden daarom blauwe tegels geplaatst: een knipoog naar het befaamde Delfts blauw.