Douglas zit (dankzij beursgang) alweer in de lift

Douglas zit (dankzij beursgang) alweer in de lift

Met de beursgang heeft Douglas zijn schuldlast met 1,3 miljard euro verminderd; bijna een derde meer dan eerder werd gemeld.

Douglas heeft opnieuw een sterk kwartaal achter de rug. Zowel de omzet als de brutowinst steeg fors, met 11 en 16 procent. De beursgang in maart had hier een positieve impact op.

Dat blijkt uit het kwartaalverslag van Douglas. De parfumerieketen zette netto een kleine 1 miljard euro (958 miljoen euro) om: ruim 11 procent meer dan in het tweede kwartaal van 2023. Ook het bedrijfsresultaat (aangepaste ebitda) steeg, met meer dan 16 procent. Die groei zwakt iets af: in dezelfde periode vorig jaar lag het groeipercentage van de brutowinst op bijna 33 procent. Onderaan de streep bleef er een verlies van 41,3 miljoen euro over. 

De Duitse retailer ging in maart eindelijk naar de beurs, in Frankfurt. Douglas spreekt over een succesvolle beursgang. Zo zou de nettoschuld van het bedrijf zijn verminderd met zo'n 1,3 miljard euro: bijna een derde meer dan de parfumerieketen eerder meldde.

40 nieuwe winkels
Het afgelopen kwartaal verliepen zowel de offline- als onlineverkopen goed; de omzetten uit de winkels groeiden net harder (+11 procent) dan online (+10 procent). Dat heeft Douglas voor een deel te danken aan nieuwe en verbouwde winkels. Zo kwamen er de afgelopen maanden netto 10 parfumeriezaken bij; 37 winkels zijn gerenoveerd. Tot het einde van dit boekjaar mikt het bedrijf op zo'n 40 nieuwe winkellocaties. Het aantal renovaties moet uitkomen op 400.

Dit is een premium artikel

Verder lezen?

Sluit je net als 2.500 bedrijven aan bij de RetailTrends-community

Slechts €10 voor de eerste maand

Word member van RetailTrends en krijg;
✅ toegang tot alle premium content;

✅ het RetailTrends-magazine (print + online);

✅ net als 40.000 nieuwsbriefabonnees dagelijks het laatste nieuws in je mailbox;

✅ gratis vacactureplaatsingen op RetailTrends Jobs;

✅ korting op RetailTrends-events.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!