Otto Group belandt dieper in de rode cijfers
Gepubliceerd op 30 mei 2024 om 11:10
Modeconcern Otto Group noteert voor het tweede jaar op rij rode cijfers. De Duitse retailer sluit het gebroken boekjaar (dat loopt tot februari) met een verlies van 426 miljoen euro.
Daarmee was het afgelopen boekjaar, nog net iets slechter dan het vorige. De modegroep, waar onder andere webshops Otto, About You en Bonprix onder vallen, boekte toen nog een verlies van 413 miljoen euro. Dat is nu 3 procent meer.
De forse verliezen komen na jaren van winst. Zo noteerde het bedrijf in 2021-2022 nog een winst van 1,8 miljard euro. Hierna namen de winstcijfers af, net als de omzet. Waar het vorig boekjaar nog 16,2 miljard euro omzet behaalde, is dit nu gekrompen tot 15 miljard euro.
Otto Group verklaart de verliezen door het negatieve consumentenvertrouwen, het economische klimaat en de geopolitieke spanningen in de wereld. Ook zou een kostenbesparing op marketing hebben geleid tot minder klandizie, waardoor de omzet dus daalde.