Otto Group belandt dieper in de rode cijfers

Otto Group belandt dieper in de rode cijfers

De Duitse retailer sluit het afgelopen gebroken boekjaar af met een verlies van 426 miljoen euro.

Modeconcern Otto Group noteert voor het tweede jaar op rij rode cijfers. De Duitse retailer sluit het gebroken boekjaar (dat loopt tot februari) met een verlies van 426 miljoen euro.

Daarmee was het afgelopen boekjaar, nog net iets slechter dan het vorige. De modegroep, waar onder andere webshops Otto, About You en Bonprix onder vallen, boekte toen nog een verlies van 413 miljoen euro. Dat is nu 3 procent meer. 

De forse verliezen komen na jaren van winst. Zo noteerde het bedrijf in 2021-2022 nog een winst van 1,8 miljard euro. Hierna namen de winstcijfers af, net als de omzet. Waar het vorig boekjaar nog 16,2 miljard euro omzet behaalde, is dit nu gekrompen tot 15 miljard euro.

Otto Group verklaart de verliezen door het negatieve consumentenvertrouwen, het economische klimaat en de geopolitieke spanningen in de wereld. Ook zou een kostenbesparing op marketing hebben geleid tot minder klandizie, waardoor de omzet dus daalde.

Dit is een premium artikel

Verder lezen?

Sluit je net als 2.500 bedrijven aan bij de RetailTrends-community

Slechts €10 voor de eerste maand

Word member van RetailTrends en krijg;
✅ toegang tot alle premium content;

✅ het RetailTrends-magazine (print + online);

✅ net als 40.000 nieuwsbriefabonnees dagelijks het laatste nieuws in je mailbox;

✅ gratis vacactureplaatsingen op RetailTrends Jobs;

✅ korting op RetailTrends-events.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!