Infographic: Deze merken spelen zich met productplacement in de kijker

Infographic: Deze merken spelen zich met productplacement in de kijker

Ray-Ban-zonnebrillen bij Top Gun, James Bond in een auto van Aston Martin: voor marketeers is productplacement een middel om de verzadigde tv-kijker alsnog te bereiken. 

Ray-Ban-zonnebrillen bij Top Gun, James Bond in een auto van Aston Martin: voor marketeers is productplacement een middel om de verzadigde tv-kijker alsnog te bereiken. 

Productplacement biedt - mits goed gedaan - een aantal voordelen. Consumenten worden immers overspoeld met beelden, media-uitingen en advertenties. Bovendien neemt de impact van traditionele tv-commercials af omdat men meer gebruikmaakt van streamingdiensten, of een tv-uitzending op een later moment terugkijkt.

Voor marketeers is productplacement een middel om de verzadigde tv-kijker alsnog te bereiken. Dat moet dan wel op een organische manier gebeuren. Een merk of product duikt subtiel op in het verhaal, zodat het publiek er een positieve associatie bij krijgt. Overigens gebeurt dat niet altijd tegen betaling. Soms stellen merken hun producten ter beschikking in ruil voor exposure. 

Apple, Nike en Coca-Cola maken het meest gebruikt van productplacement, laat deze infographic van Merchant Machine zien. Opvallend: acteurs mogen Apple-devices gebruiken – maar die mogen niet in handen vallen van de bad guys.



 

Dit is een premium artikel

Verder lezen?

Sluit je net als 2.500 bedrijven aan bij de RetailTrends-community

Slechts €10 voor de eerste maand

Word member van RetailTrends en krijg;
✅ toegang tot alle premium content;

✅ het RetailTrends-magazine (print + online);

✅ net als 40.000 nieuwsbriefabonnees dagelijks het laatste nieuws in je mailbox;

✅ gratis vacactureplaatsingen op RetailTrends Jobs;

✅ korting op RetailTrends-events.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!