Rumag start door: merkrechten en goodwill verkocht

Rumag start door: merkrechten en goodwill verkocht

Lifestylemerk Rumag is overgenomen. Curator Sylvain Caris schrijft in het eerste faillissementsverslag dat er 115.000 euro voor de merkrechten en de activa van het bedrijf is betaald. 

Met de verkoop van de merkrechten en de activa blijft ook de webshop van Rumag in de lucht. Rumags zustermerk Axed is voor 50.000 euro verkocht; voor andere merken (The Culture, SoWhat!, Lijp en Kampioen) is zo'n 89.000 euro betaald. De curator onderzoekt nog of Darum kan worden verkocht. 

Rumag-eigenaar Just Another Media Company werd eind mei failliet verklaard. Caris meldde direct al dat meerdere partijen zich hadden gemeld voor een doorstart. In de 4 weken na het faillissement is het merk via social media actief gebleven, om de kansen van een verkoop te vergroten. 

Medeoprichter terug
Op de website van Rumag staat dat Tim Degenaars, een van de oorspronkelijke oprichters, de nieuwe bestuurder is van Rumag. Hij stapte in 2017 op uit onvrede over de strategie van het bedrijf. "Tim en het nieuwe Rumag-team streven ernaar om van Rumag weer een mooi merk te maken met behoud van de oorspronkelijke visie en kernwaarden die Rumag ooit tot een succes hebben gemaakt."

Extern geld
Uit het faillissementsverslag blijkt verder dat het lifestylemerk levend werd gehouden door externen: sinds de oprichting heeft eigenaar Just Another Media Company geen winst gemaakt. In totaal hebben aandeelhouders tot 3 keer toe geïnvesteerd in het bedrijf. Toch werd medio vorig jaar duidelijk dat de omzettargets niet konden worden gehaald, en dat er opnieuw kapitaal nodig was.

Dit jaar trok een grote aandeelhouder zich terug, waarna het voor andere aandeelhouders niet mogelijk was de tekorten op te vangen. Vervolgens werd voor de 3 aparte vennootschappen (Rumag, Just Another Media Company en Based World) faillissement aangevraagd. 

“Als lovebrand kun je overal schijt aan hebben.” Was getekend: Rumag. Het merk werd groot, viel om, maakte een comeback en ging faillliet. Zo ontwikkelde een social media-account zich tot controversieel merk.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!