The Good Roll vraagt crowdfunders om geduld: 'Later terugbetalen komt qua cashflow beter uit'

The Good Roll vraagt crowdfunders om geduld: 'Later terugbetalen komt qua cashflow beter uit'

De producent van duurzaam toiletpapier wil het geld liever gebruiken voor groei.

The Good Roll vraagt aan crowdfunders of ze genoegen willen nemen met een latere terugbetaling of dat ze hun lening willen omzetten in aandelen. De producent van duurzaam toiletpapier wil het geld liever gebruiken voor groei, zegt ceo en medeoprichter Sander de Klerk tegen RetailTrends. 

Het gaat om mensen die in augustus 2022 meededen aan een crowdfundingsactie waarmee bijna 800.000 euro werd opgehaald. Deze zomer moet The Good Roll eigenlijk 200.000 euro aflossen, maar dat komt op een ongelukkig moment. "Zo moeten we in september een grote supermarkt in de UK gaan leveren - de eerste order is 300.000 euro", legt De Klerk uit. "Als ik in augustus dan twee ton terug moet betalen, dan is dat qua cashflow niet heel handig getimed." Bij de bank kan The Good Roll niet aankloppen.

Daarom legt The Good Roll in een e-mail aan de crowdfunders drie opties voor. Een jaar uitstel, de lening omzetten in aandelen of de eerste aflossing gewoon volgens afspraak op 20 augustus 2024. Tot nu toe koos 80 procent voor optie 1, stelt De Klerk tot zijn genoegen vast. "Mensen zijn heel welwillend om ons te helpen. Dat geeft wel aan wat voor mensen ons supporten." 

De Klerk benadrukt dat het goed gaat met The Good Roll. "We schrijven dit jaar voor het eerst zwarte cijfers. We zijn op de goede weg. Maar hoe harder wij groeien, hoe meer we moeten voorfinancieren."

Dit is een premium artikel

Verder lezen?

Sluit je net als 2.500 bedrijven aan bij de RetailTrends-community

Slechts €10 voor de eerste maand

Word member van RetailTrends en krijg;
✅ toegang tot alle premium content;

✅ het RetailTrends-magazine (print + online);

✅ net als 40.000 nieuwsbriefabonnees dagelijks het laatste nieuws in je mailbox;

✅ gratis vacactureplaatsingen op RetailTrends Jobs;

✅ korting op RetailTrends-events.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!