Moederbedrijf Louis Vuitton maakt flink minder winst

Moederbedrijf Louis Vuitton maakt flink minder winst

De winst daalde met 14 procent, de omzet met 1 procent ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar.

LVMH, het moederbedrijf van onder andere Louis Vuitton, noteerde in het afgelopen halfjaar 14 procent minder winst dan in dezelfde periode in 2023. Ook de omzet van het luxeconcern liep iets terug.

In de eerste helft van 2024 noteerde het bedrijf een nettowinst van 7,3 miljard euro, waar dat in de eerste 6 maanden van 2023 nog 8,5 miljard euro was. De omzet daalde 1 procent: van 42,2 miljard euro naar 41,7 miljard euro.

Stagnatie luxemarkt
LVMH lijkt met de daling in winst en omzet niet te ontkomen aan de stagnatie van de luxemarkt. Hoewel het bedrijf vorig jaar nog positieve cijfers kon overleggen (+9 procent omzet en +8 procent winst), gold dat voor de concurrentie al minder. Zo voorspelde concurrent Kering, moeder van Gucci, dat het zo’n 40 tot 45 procent aan winst zal inleveren in 2024.

Ondanks de matige cijfers blijft topman Bernard Arnault er warmpjes bijzitten. Afgelopen voorjaar bleek dat de Fransman voor het tweede jaar op rij de rijkste man ter wereld was. Zijn geschat vermogen is 233 miljard dollar.

Dit is een premium artikel

Verder lezen?

Sluit je net als 2.500 bedrijven aan bij de RetailTrends-community

Slechts €10 voor de eerste maand

Word member van RetailTrends en krijg;
✅ toegang tot alle premium content;

✅ het RetailTrends-magazine (print + online);

✅ net als 40.000 nieuwsbriefabonnees dagelijks het laatste nieuws in je mailbox;

✅ gratis vacactureplaatsingen op RetailTrends Jobs;

✅ korting op RetailTrends-events.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!