Hermès groeit wel in stroeve luxemarkt

Hermès groeit wel in stroeve luxemarkt

Hermès ziet omzet en winst stijgen, daar waar de concurrentie flinke dalingen laat zien.

Luxemerk Hermès heeft zijn omzet in het eerste halfjaar met 12 procent zien stijgen ten opzichte van dezelfde periode in 2023. Dit terwijl het sentiment van de luxemarkten momenteel in een flink dalende lijn zit.

Het bedrijf noteerde een omzet van 7,5 miljard euro tegenover 6,7 miljard euro in het eerste halfjaar van 2023. De nettowinst komt uit op 2,4 miljard euro. Daarmee kent het bedrijf een lichte stijging ten opzichte van vorig jaar toen het bedrijf in de eerste 6 maanden van 2023 een nettowinst boekte van 2,2 miljard euro.

Luxemarkt
De cijfers van Hermès staan opnieuw haaks op die van de andere luxemerken. Zowel aan het eind van 2023 als nu halverwege 2024 lijkt het beroemde tassenmerk geen last te hebben van de neerwaartse tendens die bij de concurrentie wel aanwezig is.

Gucci-moeder Kering zag de winst met 28 procent dalen in het eerste halfjaar van 2024. De andere grote concurrent LVMH, bekend van Louis Vuitton, noteerde 14 procent minder winst in deze periode. Beide bedrijven leverden ook omzet in.

Dit is een premium artikel

Verder lezen?

Sluit je net als 2.500 bedrijven aan bij de RetailTrends-community

Slechts €10 voor de eerste maand

Word member van RetailTrends en krijg;
✅ toegang tot alle premium content;

✅ het RetailTrends-magazine (print + online);

✅ net als 40.000 nieuwsbriefabonnees dagelijks het laatste nieuws in je mailbox;

✅ gratis vacactureplaatsingen op RetailTrends Jobs;

✅ korting op RetailTrends-events.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!