Hermès groeit wel in stroeve luxemarkt
Gepubliceerd op 26 juli 2024 om 08:47
Luxemerk Hermès heeft zijn omzet in het eerste halfjaar met 12 procent zien stijgen ten opzichte van dezelfde periode in 2023. Dit terwijl het sentiment van de luxemarkten momenteel in een flink dalende lijn zit.
Het bedrijf noteerde een omzet van 7,5 miljard euro tegenover 6,7 miljard euro in het eerste halfjaar van 2023. De nettowinst komt uit op 2,4 miljard euro. Daarmee kent het bedrijf een lichte stijging ten opzichte van vorig jaar toen het bedrijf in de eerste 6 maanden van 2023 een nettowinst boekte van 2,2 miljard euro.
Luxemarkt
De cijfers van Hermès staan opnieuw haaks op die van de andere luxemerken. Zowel aan het eind van 2023 als nu halverwege 2024 lijkt het beroemde tassenmerk geen last te hebben van de neerwaartse tendens die bij de concurrentie wel aanwezig is.
Gucci-moeder Kering zag de winst met 28 procent dalen in het eerste halfjaar van 2024. De andere grote concurrent LVMH, bekend van Louis Vuitton, noteerde 14 procent minder winst in deze periode. Beide bedrijven leverden ook omzet in.