Technologische innovatie stelt retailers en merken in staat klanten beter te bedienen. Ook tools die de business aan de achterkant efficiënter maken zijn in trek. RetailTrends geeft wekelijks een overzicht van drie opvallende innovaties uit binnen- en buitenland. Deze week: Carrefour, Cameranu en Walmart.
Carrefour
Met de Olympische Spelen in Parijs heeft de Franse supermarktketen Carrefour een goede reden om een nieuw technisch hoogstandje te introduceren: betalen met de palm van je hand. De Carrefour Market in Parijs, in het Ile de la Cité, introduceert deze betaalmethode vanaf 29 juli. Volgens de supermarktketen zelf is het uniek in Europa. De technologie werkt via palmbiometrie. De techniek leest de aders in je hand om de betaling te valideren. Voor gebruik registereren de gebruikers hun aderpatroon en koppelen die aan hun bankkaart. Door de hand boven de betaalterminal te houden, kunnen ze vervolgens betalen.
Cameranu
Een nieuwe tool op Nederlandse bodem. Cameranu heeft een nieuwe tool ontwikkeld waarmee het inzet op het verzamelen van tweedehands apparatuur. Het bedrijf ontwikkelde een online tool die het snel en eenvoudig...
Technologische innovatie stelt retailers en merken in staat klanten beter te bedienen. Ook tools die de business aan de achterkant efficiënter maken zijn in trek. RetailTrends geeft wekelijks een overzicht van drie opvallende innovaties uit binnen- en buitenland. Deze week: Carrefour, Cameranu en Walmart.
Carrefour
Met de Olympische Spelen in Parijs heeft de Franse supermarktketen Carrefour een goede reden om een nieuw technisch hoogstandje te introduceren: betalen met de palm van je hand. De Carrefour Market in Parijs, in het Ile de la Cité, introduceert deze betaalmethode vanaf 29 juli. Volgens de supermarktketen zelf is het uniek in Europa. De technologie werkt via palmbiometrie. De techniek leest de aders in je hand om de betaling te valideren. Voor gebruik registereren de gebruikers hun aderpatroon en koppelen die aan hun bankkaart. Door de hand boven de betaalterminal te houden, kunnen ze vervolgens betalen.
Cameranu
Een nieuwe tool op Nederlandse bodem. Cameranu heeft een nieuwe tool ontwikkeld waarmee het inzet op het verzamelen van tweedehands apparatuur. Het bedrijf ontwikkelde een online tool die het snel en eenvoudig maakt om tweedehands apparatuur in te zamelen. Na een uitgebreide revisie kunnen de producten nog jarenlang mee. De eerste testen zijn volgens het bedrijf positief. Het is sneller, gemakkelijker en het gebruik van de inruilwaarde als korting voor een nieuwe aankoop worden volgens het bedrijf zelf door de klanten op prijs gesteld.
Walmart
Een nieuwe week is een nieuwe technologische innovatie bij Walmart; de Amerikaanse supermarktketen heeft er een abonnement op. Dit keer zet het bedrijf technologie in om voedselverspilling te voorkomen. Met de nieuwe technologische oplossing gooien werknemers verlopen artikelen in een bakje en vervolgens scheidt de technologie het voedsel van het verpakkingsmateriaal. Het uitpakprogramma, zoals het bedrijf het noemt, verhoogt de efficiëntie van werknemers en laat de supermarkt zijn duurzaamheidsdoelstellingen halen.