Wat hebben een zielig hondenfilmpje en een filmpje met een blije klant gemeen? Juist, ze zijn overladen met emoties. Virale content roept vaak specifieke emoties op: van vreugde tot verwachting, van woede tot verdriet.
Wanneer retailers en merken goed gebruikmaken van emoties in hun content op social media kan dit er bijvoorbeeld voor zorgen dat het viral gaat. Toch is viral gaan geen garantie voor succes: een virale campagne valt of staat met een goede voorbereiding. Een stortvloed aan reacties kan er bijvoorbeeld voor zorgen dat servers uitvallen met als gevolg dat de campagne mislukt.
Deze infographic van Salesforce legt je haarfijn uit hoe je sociale media kunt gebruiken om te betrekken, verbinden en je doelen te bereiken.
Infographic: Zo ga je viral door emotie
Gepubliceerd op 6 augustus 2024 om 12:56
Wat hebben een zielig hondenfilmpje en een filmpje met een blije klant gemeen? Juist, ze zijn overladen met emoties. Virale content roept vaak specifieke emoties op: van vreugde tot verwachting, van woede tot verdriet.
Wanneer retailers en merken goed gebruikmaken van emoties in hun content op social media kan dit er bijvoorbeeld voor zorgen dat het viral gaat. Toch is viral gaan geen garantie voor succes: een virale campagne valt of staat met een goede voorbereiding. Een stortvloed aan reacties kan er bijvoorbeeld voor zorgen dat servers uitvallen met als gevolg dat de campagne mislukt.
Deze infographic van Salesforce legt je haarfijn uit hoe je sociale media kunt gebruiken om te betrekken, verbinden en je doelen te bereiken.