Infographic: Zo ga je viral door emotie

Infographic: Zo ga je viral door emotie

Wat hebben een zielig hondenfilmpje en een filmpje met een blije klant gemeen? Juist, ze zijn overladen met emoties. Virale content roept vaak specifieke emoties op: van vreugde tot verwachting, van woede tot verdriet. 

Wanneer retailers en merken goed gebruikmaken van emoties in hun content op social media kan dit er bijvoorbeeld voor zorgen dat het viral gaat. Toch is viral gaan geen garantie voor succes: een virale campagne valt of staat met een goede voorbereiding. Een stortvloed aan reacties kan er bijvoorbeeld voor zorgen dat servers uitvallen met als gevolg dat de campagne mislukt.

Deze infographic van Salesforce legt je haarfijn uit hoe je sociale media kunt gebruiken om te betrekken, verbinden en je doelen te bereiken.

Wat hebben een zielig hondenfilmpje en een filmpje met een blije klant gemeen? Juist, ze zijn overladen met emoties. Virale content roept vaak specifieke emoties op: van vreugde tot verwachting, van woede tot verdriet. 

Wanneer retailers en merken goed gebruikmaken van emoties in hun content op social media kan dit er bijvoorbeeld voor zorgen dat het viral gaat. Toch is viral gaan geen garantie voor succes: een virale campagne valt of staat met een goede voorbereiding. Een stortvloed aan reacties kan er bijvoorbeeld voor zorgen dat servers uitvallen met als gevolg dat de campagne mislukt.

Deze infographic van Salesforce legt je haarfijn uit hoe je sociale media kunt gebruiken om te betrekken, verbinden en je doelen te bereiken.

infographicsocialsemoties

Dit is een premium artikel

Verder lezen?

Sluit je net als 2.500 bedrijven aan bij de RetailTrends-community

Slechts €10 voor de eerste maand

Word member van RetailTrends en krijg;
✅ toegang tot alle premium content;

✅ het RetailTrends-magazine (print + online);

✅ net als 40.000 nieuwsbriefabonnees dagelijks het laatste nieuws in je mailbox;

✅ gratis vacactureplaatsingen op RetailTrends Jobs;

✅ korting op RetailTrends-events.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!