Puma ziet nettowinst kelderen ondanks sportzomer

Puma ziet nettowinst kelderen ondanks sportzomer

Dat terwijl Adidas en Zalando juist wel profiteren van alle grote voetbaltoernooien.

De nettowinst van Puma daalde in het eerste halfjaar van 2024 met 25 procent. Het sportmerk, dat eerder al een winstwaarschuwing gaf, lijkt niet te profiteren van de grote voetbaltoernooien.

De winst daalde van 172,3 miljoen euro in het eerste halfjaar van 2023 naar 129,3 miljoen euro in de eerste 6 maanden van dit jaar. De cijfers staan in schril contrast met de concurrentie. Adidas zag zijn winst in de sportzomer ruim verdubbelen. Ook Zalando zag zijn winst verdubbelen en noemde diezelfde sportzomer als een oorzaak.

Dit terwijl de omzet wel licht steeg: 1,3 procent tot 4,2 miljard euro. De omzetstijging komt doordat het bedrijf meer schoenen (+1,6 procent) en meer kleding (+3,5 procent) verkocht. Een deel van de matige omzetstijging komt doordat Puma last heeft van de ineenstorting van Argentijnse Peso. Dit was volgens het bedrijf ook al de reden dat het in 2023 slechter ging.

Dit is een premium artikel

Verder lezen?

Sluit je net als 2.500 bedrijven aan bij de RetailTrends-community

Slechts €10 voor de eerste maand

Word member van RetailTrends en krijg;
✅ toegang tot alle premiumcontent;

✅ net als 45.000 nieuwsbriefabonnees dagelijks het laatste nieuws in je mailbox;

✅ gratis vacactureplaatsingen op RetailTrends Jobs;

✅ 50% korting op RetailTrends-events.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!