Puma ziet nettowinst kelderen ondanks sportzomer
Gepubliceerd op 7 augustus 2024 om 14:51
De nettowinst van Puma daalde in het eerste halfjaar van 2024 met 25 procent. Het sportmerk, dat eerder al een winstwaarschuwing gaf, lijkt niet te profiteren van de grote voetbaltoernooien.
De winst daalde van 172,3 miljoen euro in het eerste halfjaar van 2023 naar 129,3 miljoen euro in de eerste 6 maanden van dit jaar. De cijfers staan in schril contrast met de concurrentie. Adidas zag zijn winst in de sportzomer ruim verdubbelen. Ook Zalando zag zijn winst verdubbelen en noemde diezelfde sportzomer als een oorzaak.
Dit terwijl de omzet wel licht steeg: 1,3 procent tot 4,2 miljard euro. De omzetstijging komt doordat het bedrijf meer schoenen (+1,6 procent) en meer kleding (+3,5 procent) verkocht. Een deel van de matige omzetstijging komt doordat Puma last heeft van de ineenstorting van Argentijnse Peso. Dit was volgens het bedrijf ook al de reden dat het in 2023 slechter ging.