Under Armour neemt duurzaam modemerk over

Under Armour neemt duurzaam modemerk over

Een bijzondere stap van het sportmerk: onlangs kondigde het nog aan dit jaar tot 90 miljoen dollar te willen bezuinigen.

Sportmerk Under Armour is op overnamepad met de koop van duurzaam modemerk Unless. Een bijzondere stap: onlangs kondigde het Amerikaanse bedrijf nog aan dit jaar tot 90 miljoen dollar te willen bezuinigen.

De overname wordt waarschijnlijk deze week nog afgerond. Unless, dat zo'n 5 jaar geleden is opgericht door bestuurders van Adidas en Quicksilver, blijft als aparte merknaam in de markt bestaan. Unless-ceo Eric Liedtke wordt vice president of brand strategy bij Under Armour.

Financiële details over de koop heeft het sportmerk niet bekendgemaakt. 

Naast deze stap gaat Under Armour ook een schikking in een rechtszaak voelen in zijn portemonnee. Deze juridische ontwikkeling houdt in dat het merk 434 miljoen dollar moet betalen aan zijn aandeelhouders. Zij hebben 7 jaar geleden een zaak aangespannen tegen het merk en ceo Kevin Plank, over misleiding.

Dit is een premium artikel

Verder lezen?

Sluit je net als 2.500 bedrijven aan bij de RetailTrends-community

Slechts €10 voor de eerste maand

Word member van RetailTrends en krijg;
✅ toegang tot alle premium content;

✅ het RetailTrends-magazine (print + online);

✅ net als 40.000 nieuwsbriefabonnees dagelijks het laatste nieuws in je mailbox;

✅ gratis vacactureplaatsingen op RetailTrends Jobs;

✅ korting op RetailTrends-events.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!