HelloFresh heeft in het tweede kwartaal van 2024 1,95 miljard euro omgezet. Dat is 1,7 procent meer dan het tweede kwartaal van 2023. Dat terwijl het aantal orders met 3,6 procent daalde.
HelloFresh kreeg in het afgelopen kwartaal 28,91 miljoen orders, terwijl dat in het tweede kwartaal van 2023 nog 30 miljoen was. Het aantal bezorgde maaltijden daalde met 3,9 procent van 253,6 miljoen naar 243,8 miljoen euro.
Ondanks de lichte omzetstijging, daalde de brutowinst (AEBIT) met 40 procent ten opzichte van hetzelfde kwartaal vorig jaar. De bezorger komt uit op 84 miljoen euro tegenover 140 miljoen euro van vorig jaar.
HelloFresh meldt verder nog dat het bedrijf 190 miljoen euro heeft geleend tegen ‘aantrekkelijke voorwaarden’. Dit wordt voornamelijk gebruikt om de bestaande schulden te herfinancieren.
Ondanks de matige cijfers is HelloFresh in de Benelux wel aan het investeren in verduurzaming. Zo werd afgelopen maand bekend dat 90 procent van de bestellingen inmiddels met elektrische bedrijfswagens wordt gedaan. Niet alleen bij de 'last mile', maar ook bij de 'middle mile' wil HelloFresh verduurzamen. Voor het vervoer tussen het centrale distributiecentrum en de hubs wordt in de Benelux bij wijze van proef een gekoelde, elektrische vrachtwagen ingezet.
Reacties 0