Aldi staakt Britse click & collect-service

Aldi staakt Britse click & collect-service

Online bestellen en bij een winkel oppikken, blijkt niet lucratief voor de Britse tak van Aldi. De discounter stopt daar met click & collect.

Tegen betaling van 5 pond konden klanten hun online boodschappen op een geplande tijd naar de parkeerplaats laten brengen door een winkelmedewerker. Vanaf komende zondag is dat niet meer mogelijk.

Uit een reactie aan The Grocer is op te maken dat de dienst te weinig efficiëntie heeft gebracht en het streven naar prijsvoordeel ten opzichte van de concurrentie in de weg zat.

De discounter lanceerde click & collect in september 2020, midden in de hausse van online winkelen die werd aangewakkerd door de pandemie. Tegen 2021 werd het in meer dan 200 winkels aangeboden, recent waren dat er 174.

De wijziging betekent het einde van online winkelen bij Britse Aldi's, stelt The Grocer. Vorig jaar stopte de keten met thuisbezorging van algemene goederen, wijn en sterke drank, een dienst die het in 2015 lanceerde. En in 2022 beëindigde het een samenwerking met Deliveroo waarbij 130 winkels betrokken waren.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!