Bristol sluit webshop in Nederland en België: 'Duizendmaal bedankt!'

Bristol sluit webshop in Nederland en België: 'Duizendmaal bedankt!'

De noodlijdende schoenen- en kledingketen Bristol heeft zijn webshop in Nederland en België gesloten. Alle bestellingen die zijn gedaan en zijn betaald, worden volgens een mededeling op de website 'nog netjes afgehandeld'.

In september valt het doek voor Bristol. In België ligt er een reddingsplan voor een gedeeltelijke doorstart, waarbij 2 partijen ruim 70 van de 115 winkels overnemen. In Nederland sluiten alle winkels, aangezien er geen overnemer is gevonden. Zo'n 30 van de 80 winkels zijn al gesloten. Sind eind augustus zijn er via de webshop zo'n 15.000 bestellingen gedaan, meldt marketingdirecteur Lore Vanaudenhove desgevraagd aan RetailTrends.

Klanten die artikelen willen retourneren, kunnen dat volgens Bristol nog doen. "We kunnen je helaas niet garanderen dat jouw retourpakketje nog tijdig zal toekomen op ons hoofdkantoor, maar zo lang we open zijn, blijven we alle retouren verwerken." Onder de kop 'Duizendmaal dank' worden klanten bedankt voor 'jullie aankopen en het vertrouwen.'

Bristol lijdt al sinds 2016 verlies. Ondanks diverse pogingen - vernieuwing van winkels, tientallen sluitingen, inzetten op een meer trendy imago - lukte het niet om het tij te keren. Eind mei vroeg moederbedrijf Euro Shoe Group daarom in België uitstel van betaling aan. Zowel in België als in Nederland werd naar overnamekandidaten gezocht. In de winkels en online werd een leegverkoop opgestart om zoveel mogelijk schuld weg te werken.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!