H&M trekt stekker uit online outlet Afound

H&M trekt stekker uit online outlet Afound

Later dit jaar zal H&M's digitale fashionoutlet Afound op zwart gaan. De reden om het platform, dat ook in Nederland beschikbaar is, te sluiten is een gebrek aan vraag bij consumenten. 

H&M merkt namelijk op dat merken er steeds vaker voor kiezen om hun eigen kanalen te gebruiken voor de verkoop, om zo de klantrelaties verder te versterken. Dat zou het platform steeds meer overbodig maken. H&M spreekt van een 'moeilijke, maar noodzakelijke beslissing'.

Afound werd in 2018 gelanceerd als een outletbedrijf met fysieke winkels om afgeprijsde kleding van veel externe merken te verkopen. Later maakte het de switch naar online. Het verkocht kleding in zeven Europese landen, waaronder Nederland, Zweden en Duitsland.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!