Afound sluit nog deze week de deuren

Afound sluit nog deze week de deuren

Modeketen H&M sluit zijn digitale fashionoutlet Afound vanaf 24 september. Vorige maand werd bekend dat het bedrijf de stekker eruit zou trekken, maar een datum hing daar nog niet aan.

De sluiting van het platform wordt volgens H&M veroorzaakt door een gebrek aan vraag bij de consumenten. H&M merkt namelijk op dat merken er steeds vaker voor kiezen om hun eigen kanalen te gebruiken voor de verkoop, om zo de klantrelaties verder te versterken. Dat zou het platform steeds meer overbodig maken. H&M spreekt van een 'moeilijke, maar noodzakelijke beslissing'.

Afound werd in 2018 gelanceerd als een outletbedrijf met fysieke winkels om afgeprijsde kleding van veel externe merken te verkopen. Later maakte het de switch naar online. Het verkocht kleding in 7 Europese landen, waaronder Nederland, Zweden en Duitsland.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!