Bloom & Wolf ziet kans in Amerikaanse markt
Gepubliceerd op 30 augustus 2024 om 15:06
Bloom & Wolf hoopt binnen een paar jaar de Amerikaanse markt op te gaan. “Ik geloof dat dáár de grootste kansen liggen”, zegt oprichter Gwen van de Pas tegen RetailTrends.
De startup die hoge kwaliteit kunstbloemen verkoopt en verhuurt heeft de droom om dit concept naar Amerika te brengen. Van de Pas hoopt dat over een paar jaar zowel Europeanen als Amerikanen aan Bloom & Wolf denken wanneer ze op zoek zijn naar kwaliteitskunstbloemen.
Waar Nederlanders gewend zijn aan een verse bos bloemen met een prijs van 20 euro, is dat in Amerika totaal anders. “Toen ik in Amerika woonde was ik 100 dollar kwijt voor zo’n zelfde soort boeket”, aldus Van de Pas die daardoor kansen ziet in het land. In thuisland Nederland ligt nog een uitdaging. Volgens haar zijn in Nederland bloemen goedkoper dan waar dan ook in de wereld. “Kunstbloemen zijn duurder, maar die eerste aanschaf is daardoor wel een drempel.”
Momenteel kan er in heel Europa al via hun website gekocht worden. Onlangs schaalde de startup ook het platform op nadat het 1,4 miljoen aan vers groeigeld ontving van investeerders.
Bloom & Wolf is deze maand Startup van de maand. Hier lees je hoe het merk tot bloei komt.