Wocha wil uitbreiden naar een woonmerk
Gepubliceerd op 28 november 2024 om 11:31
Beddengoedmerk Wocha hoopt in de toekomst uit te groeien tot een woonmerk. Dat zegt medeoprichter Charlotte Kimman in een gesprek met RetailTrends.
De startup die biologisch beddengoed aanbiedt, ziet onder meer potentieel in het verkopen van zijden bloemen. De juiste leverancier is daarvoor nog niet gevonden, zegt Kimman.
Het merk heeft de visie om een woonmerk te worden met een select aantal tijdloze kleuren per productcategorie. “Geen 30 kleuren of opvallende prints, maar een clean en klassiek design dat in elk interieur past”, zegt Kimman.
Europese expansie
Momenteel verkoopt Wocha beddengoed van linnen en biologisch katoensatijn via de webshop in Nederland en België. In 2026 hoopt het merk daar Duitsland aan toe te voegen en streeft het ernaar om binnen 5 jaar in heel Europa verkrijgbaar te zijn.
In de toekomst wil Wocha een eigen winkel openen, maar daarvoor wil het eerst in andere winkels liggen. Het beddengoedmerk voert momenteel gesprekken met meerdere retailers en hoopt binnen een paar maanden in de schappen te liggen.
Wocha zet zich in voor een groenere beddengoedmarkt met betaalbaar, biologisch beddengoed. Benieuwd hoe deze startup dat aanpakt? Dat lees je hier.