Bol heeft, van alle winkels en webshops die kleding verkopen, de meest loyale klanten. Klanten komen jaarlijks gemiddeld 3,6 keer bij het platform terug, zo blijkt uit de Nationale Benchmark Kledingwinkels.
Over het algemeen is de kledingconsument eerder geneigd om terug te keren bij een webshop ten opzichte van de fysieke kledingwinkels. Gemiddeld doen klanten 2,8 keer een aankoop bij een webshop in een jaar, tegenover 2,2 keer bij een fysieke kledingwinkel.
Naast de daadwerkelijke terugkeer, heeft de Nationale Benchmark Kledingwinkels ook de intentie om terug te keren uitgezocht. Bol en Bonprix scoren met 89 procent het hoogste. Dit betekent dus dat 9 op de 10 consumenten na de aankoop denken dat ze nog een keer wat aan te schaffen bij de retailer.
De opvallende uitzondering hierin is Shein. Hoewel de daadwerkelijke frequentie met 3 à 4 keer per jaar het op 1 na hoogste is van alle retailers, is de intentie om terug te gaan het 2 na laagste: 78 procent. The Sting heeft de hoogste terugkeerintentie van alle partijen.
Reacties 0