Moderetailer H&M rolt zijn beautyconcept dit najaar verder uit met de opening van twee flagshipstores in Stockholm, Zweden. Daarmee komt het winkelbestand van H&M-beauty uit op 3, na de opening van de eerste in Oslo vorig jaar.
De winkels in Stockholm zijn respectievelijk 220 en 620 vierkante meter. De beauty-afdelingen krijgen hun eigen ingang en maken deel uit van de H&M-winkel, waardoor klanten een directe verbinding met de traditionele H&M krijgen. De eerste flagshipstore opent op 12 september haar deuren, de tweede winkel volgt later dit najaar.
Met de komst van de 2 nieuwe winkels wordt ook het assortiment uitgebreid. Met 20 nieuwe merken in het portfolio komt het totaal aantal producten uit op meer dan 80. Of de nieuwe winkels verder worden uitgebreid op het Europese vasteland is niet bekend.
Waar H&M druk inzet op dit nieuwe format, sloot het concern 2 weken geleden juist 1 van zijn andere concepten: Afound. De reden van de Zweese retailer om de digitale fashionoutlet, die ook in Nederland beschikbaar is, te sluiten is een gebrek aan vraag bij consumenten.
Reacties 0