RetailTech: sporten voor korting

RetailTech: sporten voor korting

Technologische innovatie stelt retailers en merken in staat klanten beter te bedienen. Ook tools die de business aan de achterkant efficiënter maken zijn in trek. RetailTrends geeft wekelijks een overzicht van drie opvallende innovaties uit binnen- en buitenland. Deze week: Decathlon, Bath & Body Works en Holland & Barrett.

Decathlon

Klanten die minimaal een uur per week sporten – en bereid zijn om dat digitaal te laten controleren – sparen bij Decathlon voor extra korting. De retailer geeft hier de mogelijkheid toe binnen zijn loyalty-programma. Actieve klanten kunnen via digitale diensten van Decathlon zelf, zoals Decathlon Coach en Kiprun Pacer, of via bekende toepassingen van derden, zoals Strava en Garmin, het bewijs aanleveren. Wat voor de retailer een interessante manier van dataverzameling is. De sportpunten zijn beperkt tot 100 punten per week voor 1 voltooid uur sport, of 5200 punten per jaar. Wie 3000 punten spaart, krijgt 5 euro korting of ander voordeel, zoals gratis verzending bij kleine aankopen. Reguliere manieren om punten te verdienen, door bijvoorbeeld (Second Life) aankopen en reviews blijven bestaan.

Bath...

Technologische innovatie stelt retailers en merken in staat klanten beter te bedienen. Ook tools die de business aan de achterkant efficiënter maken zijn in trek. RetailTrends geeft wekelijks een overzicht van drie opvallende innovaties uit binnen- en buitenland. Deze week: Decathlon, Bath & Body Works en Holland & Barrett.

Decathlon

Klanten die minimaal een uur per week sporten – en bereid zijn om dat digitaal te laten controleren – sparen bij Decathlon voor extra korting. De retailer geeft hier de mogelijkheid toe binnen zijn loyalty-programma. Actieve klanten kunnen via digitale diensten van Decathlon zelf, zoals Decathlon Coach en Kiprun Pacer, of via bekende toepassingen van derden, zoals Strava en Garmin, het bewijs aanleveren. Wat voor de retailer een interessante manier van dataverzameling is. De sportpunten zijn beperkt tot 100 punten per week voor 1 voltooid uur sport, of 5200 punten per jaar. Wie 3000 punten spaart, krijgt 5 euro korting of ander voordeel, zoals gratis verzending bij kleine aankopen. Reguliere manieren om punten te verdienen, door bijvoorbeeld (Second Life) aankopen en reviews blijven bestaan.

Bath & Body Works

Later dit jaar lanceert Bath & Body Works een geurzoeker met de naam Gingham Genius, zo meldde de beautyretailer onlangs in een earnings call. Klanten kunnen aan de AI-tool beschrijven een geur of kaars omschrijven, waarop de toepassing de best passende suggesties moet geven. Gingham Genius zal op de eerste plaats dus gericht zijn op serviceverlening en klantbinding. Ceo Gina Boswell ziet op termijn kans ook de verkopen ermee te verhogen. De combinatie van geavanceerde taalmodellen en (eigen) data kan helpen “de betrokkenheid van klanten te vergroten en een meer naadloze winkelervaring te bieden via verschillende kanalen”.

Holland & Barrett

Om duurzaamheidsclaims kracht bij te zetten, is Holland & Barrett een samenwerking met Provenance aangegaan. Deze laatste valideert claims die gedaan worden over de klantreis en maakt deze transparant. Consumenten zullen er informatie over zien in Holland & Barretts online kanalen in het Verenigd Koninkrijk en Ierland, zodat klanten erop kunnen vertrouwen dat de informatie correct is. Provenance werkt voor de controle met een raamwerk en datastandaard voor duurzaamheidsclaims en certificeringen, gevoed door internationaal erkende partnerorganisaties. Dat helpt volgens de maker om te voldoen aan veranderende normen en wettelijke vereisten. Holland & Barrett onderwerpt zowel zijn eigenmerkproducten als producten van verschillende andere merken aan de controle. Na online uitingen moet volgend jaar ook vermelding in de fysieke winkel volgen.

RetailTrends organiseert dit jaar de zevende editie van What's Next in Retail Tech. Onder andere Gordon Smit (Global IT Director van Hunkemöller) komt vertellen over de technologische innovatie binnen zijn bedrijf, trendwatcher Richard van Hooijdonk deelt een kijkje in de toekomst en China tech expert Ed Sander neemt de bezoekers mee in de wereld van Temu. Voor meer informatie, check de website van het evenement: What's Next in Retail Tech 2024

Dit is een premium artikel

Verder lezen?

Sluit je net als 2.500 bedrijven aan bij de RetailTrends-community

Slechts €10 voor de eerste maand

Word member van RetailTrends en krijg;
✅ toegang tot alle premiumcontent;

✅ net als 45.000 nieuwsbriefabonnees dagelijks het laatste nieuws in je mailbox;

✅ gratis vacactureplaatsingen op RetailTrends Jobs;

✅ minimaal 50% korting op RetailTrends-events.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!