Na een nieuwe ceo heeft het Britse modehuis Burberry nu ook een nieuwe cmo. Jonathan Kiman volgt Rod Manley op, die eind dit jaar bij het merk vertrekt.
Kiman geeft in zijn nieuwe rol leiding aan het wereldwijde marketingteam van Burberry vanuit standplaats Londen. Kiman komt over van modehuis Gucci, waar hij de afgelopen 12 jaar verschillende leidinggevende functies vervulde. Daarvoor was hij chief brand officer bij Versace. Burberry heeft Laura Dubin-Wander aangesteld om de activiteiten van het luxemerk in de Verenigde Staten te leiden. Ook zij heeft hiervoor diverse leidinggevende functies bekleed bij onder meer Christian Dior en Givenchy.
Afgelopen juli werd bekend dat Burberry Joshua Schulman tot nieuwe ceo heeft benoemd. Shulman, die eerder ceo was van Michael Kors, Coach en Jimmy Whoo, volgde daarmee Jonathan Akeroyd op. Onder Akeroyd, die de functie van ceo 2,5 jaar heeft vervuld, wilde het merk zich herpositioneren als high-end luxemerk. Die veranderde strategie pakte niet goed uit. Het bedrijf rapporteerde eerder dit jaar dalende cijfers. Om kosten te besparen maakte het merk bekend fors in zijn personeelsbestand te willen snijden. Hierbij gaat het om honderden banen.
Reacties 0