IKEA Utrecht vergroot klantgemak met introductie afhaalkluizen

IKEA Utrecht vergroot klantgemak met introductie afhaalkluizen

Het is na Amsterdam de tweede vestiging van de Zweedse woongigant die deze dienst aanbiedt.

In het IKEA-filiaal in Utrecht kunnen consumenten vanaf nu gebruik maken van afhaalkluizen van online bestellingen. Het is na Amsterdam de tweede vestiging van de Zweedse woongigant die deze dienst aanbiedt.

Klanten kunnen op een zelfgekozen moment hun online bestelling, geplaatst via click & collect, ophalen in de parkeergarage van het filiaal. Via een toegestuurde code kunnen zij hun bestelling direct uit een van de pick-up kluizen halen. De kluisjes zijn er in verschillende formaten, zodat er ook grotere artikelen in passen.

Eerder konden klanten hun online bestelling al ophalen bij de bestellen & ophalen afdeling van een vestiging naar keuze. Volgens IKEA kan nu 80 procent van de bestellingen via de pick-up kluisjes worden besteld en opgehaald. Complexe, grotere bestellingen zoals grote zitbanken, moeten nog wel via de bestellen & ophalen afdeling worden opgehaald.

Omnichannelstrategie

De introductie van de afhaalkluizen maakt deel uit van de omnichannelstrategie van IKEA. Het Zweedse woonwarenhuis wil hiermee de toegankelijkheid vergroten met bestaande en nieuwe winkelkanalen. Bovendien wil het bedrijf de openingstijden van de kluisjes in de toekomst verruimen, zodat klanten ook buiten de reguliere openingstijden van de vestiging hun bestelling kunnen afhalen.
 

 
 

 
 

Dit is een premium artikel

Verder lezen?

Sluit je net als 2.500 bedrijven aan bij de RetailTrends-community

Slechts €10 voor de eerste maand

Word member van RetailTrends en krijg;
✅ toegang tot alle premiumcontent;

✅ net als 45.000 nieuwsbriefabonnees dagelijks het laatste nieuws in je mailbox;

✅ gratis vacactureplaatsingen op RetailTrends Jobs;

✅ minimaal 50% korting op RetailTrends-events.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!